“Екологія-Право-Людина” позивається до Кабінету міністрів України та Національного Агентства екологічних інвестицій

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 26.10.2009 відкрито провадження у справі за позовом МБО “Екологія-Право-Людина” до Кабінету іністрів України та Національного Агентства екологічних інвестицій про визнання протиправної бездіяльності та зобов’язання до вчинення дій із оприлюднення інформації про міжнародну торгівлю квотами на викиди парникових газів, яка здійснюється відповідно до Кіотського протоколу до Рамкової конвенції ООН і зміни клімату.

Україна почала торгівлю квотами на викиди парникових газів, реалізовуючи гнучкий механізм згідно ст. 17 Кіотського протоколу. При цьому належного нормативного регулювання даної діяльності в Україні немає, не визначено процедури витрачення коштів, отриманих внаслідок продажу квот, не зрозуміло, на які проекти такі кошти будуть витрачатися та хто контролюватиме реалізацію проектів, які фінансуватимуться із даних надходжень.

Основні факти:

Україною підписано угода про продаж квот на викиди парникових газів із Японією. Міжнародна благодійна організація «Екологія-Право-Людина» зверталася із інформаційними запитами до КМУ та Національного агентства екологічних інвестицій, для з’ясування питання, правової природи даної угоди, відповідальності та контролю за її виконанням, пріоритетних галузей та проектів для фінансування, процедури витрачення коштів, отриманих від продажу квот на викиди парникових газів. Повної інформації нам не надано, повідомлено, що інформація про дану угоду становить комерційну таємницю.

Таким чином уже на початковому етапі укладення та підписання угоди, доступ громадськості до неї обмежено, проконтролювати чи отримати інформацію про виконання такого роду міжнародних договорів громадськість немає можливості.

Торгівля викидами парникових газів Україною повинна здійснюватися в умовах, коли забезпечено доступ громадськості до інформації про таку діяльність. Кошти, отримані від торгівлі квотами на викиди парникових газів повинні витрачатися на екологічні проекти за чітко визначеною процедурою.

Повноваження із підписання, виконання та контролю за виконанням міжнародних угод з торгівлі квотами і розподілення коштів від торгівлі викидами не можуть бути зосереджені в межа однієї гілки влади та навіть одного орану державної виконавчої влади. Саме такою є ситуація в Україні, коли усі ці функції виконує Національне Агентство екологічних інвестицій і чітких контролюючих повноважень інших органів державної влади за діяльністю Агентства немає.

Таким чином ЕПЛ просить суд:

  • зобов’язати Нацекоінвестагентство та КМУ надати нам вичерпну відповідь та повідомити інформацію про підписану міжнародну угоду з торгівлі квотами на викиди парникових газів, яку ми запитували в інформаційних запитах до КМУ
    та НАЕІ;
  • визнати протиправною бездіяльність НАЕІ, КМУ із надання повної достовірної інформації на надіслані нами запити;
  • вирішити питання про притягнення до відповідальності осіб НАЕІ, винних у порушенні законодавства України (постановити окрему ухвалу про притягнення до відповідальності осіб НАЕІ, винних у протиправній бездіяльності щодо виконання законодавства України про інформацію).
Маєте що додати? Не згодні з якимось із цих пунктів? Просимо залишити ваш коментар у цій короткій формі: https://forms.gle/oE4E5RQETFe2BCYv6