Українським містам – чистий транспорт! Чи досягне цього нова транспортна стратегія України?

21 червня Міністерство інфраструктура України презентували нову Національну транспортную стратегию Україні до 2030 року. Її коротка назва – DriveUkraine 2030. Документ був затверджений Урядом 30 травня, та діятиме найблищі 12 років. У прослушанная участь Міністр інфраструктура України – Володимир Омелян , голова Представництва ЄС в Україні – Хюг Мінгареллі , урядовці, народні депутати країни.

На заході була присутня також експертка УКМ, координаторка транспорта напрямку “Екодії”Анна Гуз . Тож, як нова стратегія вплине на ціль країни у боротьбі зіміную клімату?

Міська мобільність требуетє посиленої уваги, якщо українські міста дійсно зобов’язалися протидіяти відчутній зміні клімату та скорочувати викиди парникових газів. Адже саме транспорт є джерелом надмірних викидів СО2 у містах.

Чи знизяться викиди в транспортном сектореі Україн до 2030 року
Здідно з затверденим документу, метою Стратегизія має бути зниження негативного влечения транспортного сектора на довкілля и відповідність транспортних послуг потребам населення.

Чи це дійсно так? Коротко про основні цілі документу:

  • Разрешено проживание с домашними животными не дальше 60% от 1990 г. року, зокрема завдяки розвитку громадського транспорту та електротранспорту;
  • Зростання частки електротранспорту у внутрішньому сполученні до 75% до 2030 року;
  • Зріст рівня застосування альтернативних видів палива та електроенергії у транспортному секторі до 50% до 2030 року.

Наступним кроком впровадження Стратегию буде розробка плану заходів на 2018-2020 роки, серед яких визначення ключових завдань та заходів; виконавців; основних етапів та графіку реалізації; оцінки ресурсів та витрат; механізму моніторингу, оцінки та перегляду.

Хоча передбачені завдання транспортної стратегії виглядають оптимістичними, насправді не все так просто і зрозуміло.

“В стратегії зазначено про “зниження” викидів парникових газів до 60% рівня 1990 року, проте за даними Національного кадастру викидів парникових газів у 2015 році в Україні рівень викидів уже становив 26% рівня 1990 року. Тобто стратегія передбачає збільшити викиди майже на 34%. Натомість, дії Уряду мають бути спрямовані на реальне зниження викидів парникових газів у транспортному секторі, що є цілком досяжним та економічно обгрунтованим згідно з науковими розрахунками”, – коментує координаторка кампанії з транспортної політики “Екодії” Ганна Гуз.

Графіка: Рівень викидів парникових газів в Україні 1990- 2015 рр. Джерело: Екодія

Для зниження викидів в транспорте по покрашенням стану повітря в містах необхідно віддава перевагу принципам сталої мобільності. Целючає що пріоритетами міста є пішоходи та маломобільні групи населення, велосипедисти і громадський транспорт, далі – автомобілі.

Нагадуємо, от кліматична мета Україні до 2030 року в секторе транспорта и інших секторах економіки – сприяє збільшенню викидів парникових газів. Цепь підписаній Україною и всіма країнами світу Паризькій угоді, і зжідно оцінками міжнародних експертних органовізацій веде до глобального потепління на + 4 ° С.

Отримувати анонси та новини членів мережі

Статимент УКМ

Медіа – координатора УКМ

Маргарита Мостова

(099) 929 97 94

ucn@climategroup.org.ua

Маєте що додати? Не згодні з якимось із цих пунктів? Просимо залишити ваш коментар у цій короткій формі: https://forms.gle/oE4E5RQETFe2BCYv6