Екологічні ігри зроблять освіту більш гуманістичною

seminar_001Навчання в школі може бути захопливим, цікавим і при цьому таким, що ґрунтується на глибоких знаннях з природознавчих дисциплін. Своїми ноу-хау ділилися вчителі, що зібралися у м. Косів Івано-Франківської області на науково-практичному семінарі «Подання теми зміни клімату у школі».

Екологічні ігри – процес не менш серйозний, ніж, скажімо, лекції та семінари. В екологічні ігри із задоволенням, не соромлячись і замислитися, гралися й самі вчителі.

Якщо на перший погляд міжнародні переговори ООН зі зміни клімату, на яких представники офіційних делегацій вирішують глобальні екологічні питання видаються чимось загадковим, то під час гри «Зелений менеджер» команди самі грають роль світових урядів. Сидячи за круглим столом і використовуючи картки гри країна (команда з 4-6 гравців) ухвалює політичні рішення: визначають економічні витрати, рівень забруднення довкілля та забезпеченість продовольством. Далі кожна країна відправляє свого делегата на переговори ООН, де той озвучує її позицію, від її імені бере на неї зобов’язання, надає підтримку країнам, що розвиваються. Після кожного туру ухвалення рішень внутрішньої політики ведучий описує зовнішні фактори, які тим чи іншим чином впливають на життєдіяльність країни. В результаті виграє країна з найбільшою кількістю економічних та енергетичних ресурсів та з найменшими викидами парникових газів.

seminar_002Не назвеш забавою і гру «Рибний бізнес», учасники якої будують кораблі та займаються виловлюванням риби, мізкують, як отримати прибутки й водночас зберегти екосистему та популяцію риб? Гравці на практиці мають змогу відчути катастрофічні наслідки бажання швидкої наживи та спробувати знайти раціональне рішення.

Хай там як, а найбільше задоволення приносять гарні справи. Так і гравцям «Екологіки» вдалося відчути себе чарівниками, які кидаючи кубик і переміщуючи фішки на кількість клітинок, що випала, змінювали чорно-біле тло ігрової сітки на кольоровий квадратик. За картинкою на фішці або роз’ясненням, що описувалося за відповідним номером кольорової картки, ставало відому, яку добру справу зробив гравець: чи то посадив гай на місці промислових чагарників, чи прибрав озеро, або встановив очисну систему на заводі. В авторів гри «Екологіка» знайшлося сотня варіантів екологічно дружніх рішень. Це має наштовхнути школярів, які перебувають у складному перехідному віці, на висновок: куди там почуватися непотрібним і самотнім у світі, де не зроблено ще стільки корисних справ? А втілюючи добрі задуми, обов’язково знаходиш справжніх друзів.

Вчителі отримали комплекти ігор, надані організаторами та вже у вересні спробують пограти в них зі своїми учнями.

За додатковою інформацією завертайтесь до Анни Жовтенко anna.zhovtenko at gmail.com та Ольги Власюк Olga.vl at necu.org.ua

Захід відбувається в рамках проекту «Кліматичний форум Східного Партнерства» спільно з НЕЦУ та Робочою групою з питань зміни клімату при активній підтримці та співпраці з Європейським союзом, Австрійським Червоним Хрестом, Австрійській Агенції з Розвитку та Всесвітнім фондом природи:
thanxto

Маєте що додати? Не згодні з якимось із цих пунктів? Просимо залишити ваш коментар у цій короткій формі: https://forms.gle/oE4E5RQETFe2BCYv6